Temelín

14:50:00 Tereza Vlčková 5 Comments

Ještě v létě jsme navštívili den otevřených dveří v JE Temelín. Jaderná energetika mě vždycky fascinovala a tahle exkurze se mi moc líbila. Dala se zamluvit místa do autobusu, který nás provezl areálem. Bohužel se tam fotit nedalo a všechna elektronika se musela odevzdat, ale i tak doufám, že fotky budou zajímavé :D.

Jenom abyste se nedivili, tohle je Čiky - můj pejsek. Je jí už třináct let a je slepá, takže se neděste těch očí. Ale má nádherný kožich a je hrozně roztomilá :).

Dostali jsme občerstvení zadarmo =D. Koláč byl vážně super, stejně jako chlebíček. Ale džus byl dost hnusný, kafe jsem raději nezkoušela a natočit si znovu vodu už nám nedovolili, škrti =D. Ale jídlo bylo fajn, ani moc nezářilo =D.
Ťuťu :D. Čiky před modelem reaktoru, tyče se právě vytahují a reakce se rozjíždí naplno =D.
Právě se díváte na model jaderného reaktoru. To pruhované jsou regulační tyče, kterými se omezuje výkon.
Opět Čiky zapózovala =D.
Informační centrum JE Temelín je v malém zámečku kousek od elektrárny.
Chladící věže v celé své kráse. Z dálky vypadají o dost větší, ačkoliv mají 155 metrů na výšku.
Model chladící věže v informačním centru.
Chladící věže zespoda.
Jinak informační centrum Temelína doporučuju navštívit, mají tam opravdu propracované modely, některé i interaktivní, takže si můžete všechno důkladně prohlédnout.
 A tady už jsem já před Temelínem s knihou o Freddie Mercurym. Queeni jsou další moje velká záliba, tedy jejich poslech :D. Ale o tom až někdy příště :D.

You Might Also Like

5 komentářů:

  1. hezké fotky:) ten tvůj pejsek je úplně roztomilej;P:)

    OdpovědětVymazat
  2. jeee krasny psicek :O) ufff, ale uz ma dobry vek "pan senior" :D
    hmmm....prave som dostala chut na nejaky chlebicek :D

    OdpovědětVymazat
  3. „jídlo bylo fajn, ani moc nezářilo” :DD tak tomu jsem se musela smát.
    Já mám naopak z elektráren respekt. Sama od sebe bych tam nejela.. Ale učili jsme se jak to funguje a je dobrý vidět regulační tyče i v reálu na fotce a ne jen nakreslené.. :D
    ta poslední fotka je pěkná! ;)

    OdpovědětVymazat