čtvrtek 14. března 2013

Aktivní radioturistika



Jsme bývalé hornické město, tudíž se vytěžené kameny "válí" všude kolem. Ke konci léta jsme byly s kamarádkama na haldě. Už dlouho jsme na nějakou haldu chtěly zajít, takže jsem ráda, že se to konečně povedlo. Halda je vlastně takové nadzemí stvořené z podzemí =D. 
Každopádně to bylo focené jen digitálním foťákem a navíc bylo hodně ostré světlo, navíc jsme měly jednu flašku pití na tři osoby, takže jsme cestou skoro umíraly, dokud jedna z nás nevytáhla tajnou zásobičku 0,5 litru vody =D. To byla spása. I tak se ale léta už nemůžu dočkat, až zopakujeme výstup na haldu, tentokrát s Hectorem, určitě dám vědět :D.
A abych vysvětlila tu aktivní radioturistiku...


Dostat se na haldu byla docela fuška :D. Šly jsme naslepo, ani jsme nevěděly, kde je "vchod", jak jsem to začala nazývat. Zadní vchod to nemělo, takže.. =D. Nakonec jsme ale cestu našly.
Cestou jsme stihly vyfotit i vřes....



To už jsem já na haldě =D.


Pohled na město z cesty nahoru - město je ten maličký barevný flek vzadu.


Pohled na druhou haldu. Ten zvýšený pás v krajině jsou koleje.



Nahoře někdo postavil takové cestičky z kamenů, což nás překvapilo a pobavilo =D.


Opět já na haldě :D.


No a kdyby vás zajímalo, proč aktivní radioturistika, tak proto, že se těžil uran, takže se dá říct, že celá halda skoro září od radioaktivních kamenů, které po těžbě zbyly =D.

Jak mi jednou napsala jedna čtenářka, sem takové tak trochu radio-akční dívka, když k tomu připočteme kryty, jadernou energetiku a všechny moje takovéhle zájmy :D. Směju se tomu ještě teď, protože mě tenkrát naprosto vystihla :D.

6 komentářů:

  1. Taky bych tam chtěl:D Musí to být zajímavé:D:3

    OdpovědětVymazat
  2. ta druha fotka je vazne zajimava :)

    OdpovědětVymazat
  3. A já kolem sebe mám "jenom" nudný město :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na jednu stranu je to krásný, ale na radioaktivitu by sis měla dát pozor! ;)

    OdpovědětVymazat